Image
Rozhovory
Michaela Šoltésová

Nabíjacia stanica v dealerstve: Kľúč k vyšším predajom, lojálnym zákazníkom a konkurenčnej výhode

Mať vlastnú nabíjaciu stanicu už nie je len trend, ale nevyhnutnosť pre moderné dealerstvo.

Prináša vyššiu atraktivitu pre zákazníkov, posilňuje imidž technologickej vyspelosti a ekologickej zodpovednosti a zároveň generuje dodatočné príjmy. Okrem toho vytvára jedinečnú príležitosť na interakciu so zákazníkmi priamo počas nabíjania, čím zvyšuje predaj aj lojalitu. V rozhovore s Hedin Automotive zistite, ako môže nabíjacia infraštruktúra posunúť vaše dealerstvo na vyššiu úroveň!


Rozhovoru sa zúčastnili:

Juraj Klepáč, Obchodný riaditeľ skupiny

Stanislav Šitz, Group Real Estate & Facility Director

Juraj Mačik, Head of marketing


Ako si vybrať vhodnú stanicu a koľko nabíjacích bodov je ideál?


Aké výhody vám prináša vlastná nabíjacia stanica pre dealerstvo?

JM: V mnohých ohľadoch môžeme konštatovať, že poskytnutie vlastnej nabíjacej infraštruktúry pomáha naším dealerstvám zvyšovať atraktivitu u zákazníkov. Demonštrovať ekologický prístup a technologickú vyspelosť každého nášho zastúpenia a v neposlednom rade aj vytvárať dodatočné príjmy, ktoré nabíjacia stanica dokáže generovať.


Aké boli vaše dôvody (legislatívne, ekologické) na inštaláciu nabíjacej stanice?

SŠ: S postupným rastom predaja hybridných/elektrických vozidiel sa stáva nevyhnutnosťou zabezpečiť ako pre interné potreby, tak aj pre zákazníkov dostatočný počet nabíjacích staníc. Jedným z hlavných ekologických dôvodov je aj to, že sa snažíme, aby sa do nabíjačiek dostala ekologicky čistá elektrina, napríklad vyrobená z fotovoltaických panelov.


Aké faktory je dobré zvážiť pri výbere nabíjacej stanice pre svoje dealerstvo? Je vhodnejšie AC alebo DC nabíjanie? Čo ovplyvnilo váš výber?

SŠ: Dôležité sú faktory, ako napríklad kapacita v danej lokalite, parkovacie limity a v neposlednom rade, ako dlhé nabíjacie procesy sa budú na danom mieste vykonávať. AC nabíjanie je vhodnejšie použiť tam, kde je potreba parkovať na dlhšiu dobu. U nás sa častejšie využíva DC nabíjanie.


Koľko nabíjacích bodov je pre dealerstvo ideálnych?

SŠ: Môžeme povedať, že dnes je ideálnym stavom mať aspoň 2x22kW, 1x50kW a 1x150kW na každom zastúpení. Odporúčame mať kombináciu DC a AC nabíjania.

PF2_0079.jpg

Nabíjanie aj pre verejnosť


Aké výhody vám prinieslo otvorenie nabíjacej stanice verejnosti?

JM: Predajca vozidiel, ktorý poskytuje aj nabíjaciu infraštruktúru posilňuje dôveru v elektromobilitu a podporuje zákazníkov ku kúpe a používaniu elektromobilov.

JK: Jednoznačne potenciálnych zákazníkov. Cez potrebu nabíjania, ktorú mu naše obchodné zastúpenie uspokojí, môže navštíviť aj jeho priestory a nechať sa inšpirovať produktami a službami ktoré ponúka.


Ako môže otvorenie stanice prilákať nových zákazníkov do showroomu?

JK: Majitelia elektromobilov strávia pri nabíjaní určitý čas (15 – 60 minút), tento čas môžu stráviť v našich showroomoch alebo na predvádzacej jazde. Showroom sa zviditeľní v aplikáciách a navigáciách.


Aký vplyv môže mať verejná nabíjacia stanica na imidž značky a ekologické vnímanie spoločnosti?

JM: Vo všeobecnosti podpora elektromobility – predaj, prenájom a servis EV, ale aj poskytovanie verejného nabíjania ukazuje záväzok spoločnosti k zeleným riešeniam a ochrane životného prostredia. Spoločnosť sa tak prezentuje, ako ekologický zodpovedná, čo ocenia všetci environmentálne uvedomelí spotrebitelia a mladšia generácia. Ak firma strategicky využije verejnú nabíjaciu stanicu vo svojom marketingu a CSR aktivitách, môže z toho ťažiť nielen v oblasti ekologického imidžu, ale aj v dlhodobej lojalite zákazníkov a obchodných partnerov.

PF2_0216.jpg

Čo vedieť pred inštaláciou? Technické a legislatívne požiadavky v malíčku


Aké sú legislatívne alebo technické požiadavky na prevádzkovanie verejnej nabíjacej stanice?

SŠ: Jedná sa najmä o Stavebný zákon č. 50/1976 Zb. v znení neskorších predpisov, Dopravné značenie upravujú zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, Zákon 656/2004 Z. z. o energetike, Zákon č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov.


Aké technické a servisné výhody vám ponúkla spoločnosť ZSE DRIVE?

SŠ: ZSE Drive spolupracuje s poprednými výrobcami či už AC alebo DC nabíjačiek a súčasne využíva prostredie/software, ktorý používame aj v rámci HEDIN SUPERCHARGER v severských krajinách.


Aké sú hlavné technické požiadavky na inštaláciu nabíjacej stanice?

SŠ: Je nevyhnutné, aby trafostanica mala dostatočnú kapacitu, aby bolo možné k nej pripojiť nabíjaciu stanicu.


Ako dlho trval proces inštalácie a čo všetko bolo potrebné zabezpečiť pred spustením stanice?

SŠ: Proces inštalácie nabíjacej stanice nie je zdĺhavý, ani komplikovaný, po zrealizovaní stavebnej pripravenosti, dodávateľ nabíjacej stanice zrealizuje jej osadenie, revíziu a spustenie behom jedného dňa.


Aké sú možnosti integrácie nabíjacej stanice do existujúceho energetického systému predajne?

SŠ: Napríklad formou wallboxov, ktoré sú napojené priamo na energetickú sieť objektu, ideálne ak je to na obnoviteľný zdroj energie, ako je napríklad slnečná, či veterná energia.


Prečo ste si vybrali práve ZSE Drive? Aká je dostupnosť a spoľahlivosť nabíjacích riešení od ZSE DRIVE?

SŠ: Jednotné podmienky v rámci skupiny EON pre všetky naše prevádzky, komplexná ponuka AC/DC, kúpa/prenájom, inštalácia zariadení a súčasne aj prostredie a výrobcovia, ktorí sú schválení našou materskou firmou.

PF2_0016.jpg

Priamy a efektívny spôsob komunikácie s vodičmi


Ako viete využiť displeje na nabíjacích staniciach? Aký obsah je najefektívnejší?

JM: Displeje na nabíjacích staniciach vnímame, ako dobrý spôsob komunikovať na priamo so samotnými užívateľmi elektrických vozidiel. Pri nabíjaní nám vzniká priestor prihovoriť sa im s našou ponukou alebo informáciou, ktorú by mohli oceniť. Za dôležité považujeme, aby takáto forma komunikácie obsahovala QR kód, ktorý po naskenovaní poskytne viac informácii a hlavne prenesie požívateľa do komfortnejšieho prostredia webu na jeho mobilnom zariadení. Okrem iného, QR kód vie poskytnúť analýzu dát o naskenovaní a prezeraní našej landing page. Tento spôsob reklamy je presne zacielený na daný segment užívateľov, merateľný a flexibilný na aktualizovanie obsahu.

V našich prevádzkach sme zvolili komunikáciu, ktorá sa prihovára vodičom elektrických vozidiel, s informáciou o možnosti využitia času počas nabíjania v našich priestoroch showroomu s možnosťou testovacej jazdy na niektorom z našich elektrických modelov.


Môže byť digitálna reklama na nabíjacej stanici zdrojom dodatočných príjmov?

JM: Určite áno, vidíme v tom potenciál. Môže to generovať určitý obnos príjmov a z časti odľahčiť počiatočnú investíciu.


Existujú technologické obmedzenia alebo špecifikácie, ktoré treba zvážiť pri využití displejov na nabíjacích staniciach?

JM: Využívame len statické vizuály, bez dynamických prvkov alebo videa. O to viac je dôležité aby vizuál zaujal a vyzýval k aktivite prechodu na web alebo inú platformu. Jas, rozlíšenie s vysokým kontrastom a dobrá čitateľnosť sú na displejoch vo veľkosti 15,6“ postačujúce.

PF2_0153.jpg

Nabíjacia stanica v dealerstve: Kľúč k vyšším predajom, lojálnym zákazníkom a konkurenčnej výhode | ZSE Drive blog