
Nabíjacia stanica v dealerstve: Kľúč k vyšším predajom, lojálnym zákazníkom a konkurenčnej výhode
Mať vlastnú nabíjaciu stanicu už nie je len trend, ale nevyhnutnosť pre moderné dealerstvo.
Prináša vyššiu atraktivitu pre zákazníkov, posilňuje imidž technologickej vyspelosti a ekologickej zodpovednosti a zároveň generuje dodatočné príjmy. Okrem toho vytvára jedinečnú príležitosť na interakciu so zákazníkmi priamo počas nabíjania, čím zvyšuje predaj aj lojalitu. V rozhovore s Hedin Automotive zistite, ako môže nabíjacia infraštruktúra posunúť vaše dealerstvo na vyššiu úroveň!
Rozhovoru sa zúčastnili:
Juraj Klepáč, Obchodný riaditeľ skupiny
Stanislav Šitz, Group Real Estate & Facility Director
Juraj Mačik, Head of marketing
Ako si vybrať vhodnú stanicu a koľko nabíjacích bodov je ideál?
Aké výhody vám prináša vlastná nabíjacia stanica pre dealerstvo?
JM: V mnohých ohľadoch môžeme konštatovať, že poskytnutie vlastnej nabíjacej infraštruktúry pomáha naším dealerstvám zvyšovať atraktivitu u zákazníkov. Demonštrovať ekologický prístup a technologickú vyspelosť každého nášho zastúpenia a v neposlednom rade aj vytvárať dodatočné príjmy, ktoré nabíjacia stanica dokáže generovať.
Aké boli vaše dôvody (legislatívne, ekologické) na inštaláciu nabíjacej stanice?
SŠ: S postupným rastom predaja hybridných/elektrických vozidiel sa stáva nevyhnutnosťou zabezpečiť ako pre interné potreby, tak aj pre zákazníkov dostatočný počet nabíjacích staníc. Jedným z hlavných ekologických dôvodov je aj to, že sa snažíme, aby sa do nabíjačiek dostala ekologicky čistá elektrina, napríklad vyrobená z fotovoltaických panelov.
Aké faktory je dobré zvážiť pri výbere nabíjacej stanice pre svoje dealerstvo? Je vhodnejšie AC alebo DC nabíjanie? Čo ovplyvnilo váš výber?
SŠ: Dôležité sú faktory, ako napríklad kapacita v danej lokalite, parkovacie limity a v neposlednom rade, ako dlhé nabíjacie procesy sa budú na danom mieste vykonávať. AC nabíjanie je vhodnejšie použiť tam, kde je potreba parkovať na dlhšiu dobu. U nás sa častejšie využíva DC nabíjanie.
Koľko nabíjacích bodov je pre dealerstvo ideálnych?
SŠ: Môžeme povedať, že dnes je ideálnym stavom mať aspoň 2x22kW, 1x50kW a 1x150kW na každom zastúpení. Odporúčame mať kombináciu DC a AC nabíjania.

Nabíjanie aj pre verejnosť
Aké výhody vám prinieslo otvorenie nabíjacej stanice verejnosti?
JM: Predajca vozidiel, ktorý poskytuje aj nabíjaciu infraštruktúru posilňuje dôveru v elektromobilitu a podporuje zákazníkov ku kúpe a používaniu elektromobilov.
JK: Jednoznačne potenciálnych zákazníkov. Cez potrebu nabíjania, ktorú mu naše obchodné zastúpenie uspokojí, môže navštíviť aj jeho priestory a nechať sa inšpirovať produktami a službami ktoré ponúka.
Ako môže otvorenie stanice prilákať nových zákazníkov do showroomu?
JK: Majitelia elektromobilov strávia pri nabíjaní určitý čas (15 – 60 minút), tento čas môžu stráviť v našich showroomoch alebo na predvádzacej jazde. Showroom sa zviditeľní v aplikáciách a navigáciách.
Aký vplyv môže mať verejná nabíjacia stanica na imidž značky a ekologické vnímanie spoločnosti?
JM: Vo všeobecnosti podpora elektromobility – predaj, prenájom a servis EV, ale aj poskytovanie verejného nabíjania ukazuje záväzok spoločnosti k zeleným riešeniam a ochrane životného prostredia. Spoločnosť sa tak prezentuje, ako ekologický zodpovedná, čo ocenia všetci environmentálne uvedomelí spotrebitelia a mladšia generácia. Ak firma strategicky využije verejnú nabíjaciu stanicu vo svojom marketingu a CSR aktivitách, môže z toho ťažiť nielen v oblasti ekologického imidžu, ale aj v dlhodobej lojalite zákazníkov a obchodných partnerov.
